Medie- og kommunikationsleksikon

Anmeldt af Eline Andersen

 

 

Søren Kolstrup, Gunhild Agger, Per Jauert og Kim Schrøder (red): Medie- og kommunikationsleksikon

Samfundslitteratur 2009

650 sider

Pris 348 kr.

 

Hvad forstår vi ved mediebegrebet og hvordan har det udviklet sig gennem tiden? Medie- og kommunikationsleksikon rummer ikke mindre end 465 artikler om centrale begreber, teorier, metoder og fænomener. 150 fremtrædende medie- og kommunikationsforskere fra Norden, Holland, England, Frankrig og USA har bidraget med artikler.

I dette appetitlige opslagsværk kan man også læse om nye begreber som eksempelvis viral kommunikation, som bærende metafor på den omstændighed, at mange kommunikative processer i hverdagen foregår på samme måde som en sygdomsvirus spredes på: Spontant og ikke-kontrolleret: Folk, der modtager en sjov e-mail og sender den videre etc.

Opslagsværket er således fuldt opdateret på de seneste trends og fænomener og præsenterer dem i god gammeldags leksikonformat – et bog man kan tage og føle på.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *